Mor til tre børn
“Jeg gik ikke selv til sport, da jeg var barn, og jeg kan godt huske, at jeg følte mig lidt udenfor, når de andre havde været til stævner og snakkede om det bagefter. Så stod man bare der.”
Vores målgruppe er socialt udsatte børn. Vi bliver typisk kontaktet af skole, SFO, socialrådgiver, sundhedsplejerske, eller frivillige i foreningerne, der har daglig omgang med børnene og deres familie, og som kender deres forhold.
BROEN Lolland er en frivillig forening. Vores målgruppe er socialt udsatte børn i alderen 0-18 år i Lolland Kommune.
BROEN Lolland yder støtte til, at børn og unge fra særligt udfordrede familier kan deltage i fritidsaktiviteter på lige fod med andre børn fra lokalområdet. Vi ønsker, at børnene skal føle sig socialt på højde med andre børn. Det foregår i lokale foreninger og klubber med sport, spejder, musik eller andre aktiviteter for børn og unge som omdrejningspunkt.
BROEN Lollands opgave er at yde økonomisk støtte til kontingent, tøj, evt. udstyr og ture/stævner.
Barnet kan kun få støtte til én fritidsaktivitet. Det betyder, at der skal tages kontakt til BROEN Lolland, såfremt barnet ønsker at ændre fritidsaktiviteten.
BROEN Lolland dækker endvidere ikke udgifter, der har med forældrene at gøre, hvorfor forældrene selv skal betale for egen plads på eventuelle hold, ture/stævner.
Vi bliver typisk kontaktet af skoler, SFO, SSP, socialrådgivere, sundhedsplejersker, kontaktpersoner i Lolland kommune eller frivillige i foreningerne, der har daglig omgang med børnene og deres familie, og som kender deres forhold.
Opgaven løser vi i samarbejde med foreninger, fritidstilbud samt Lolland Kommunes sektorer, som har kontakterne til de familier og børn, hvor en økonomisk og/eller praktisk støtte kan medvirke til, at børn får mulighed for at deltage i fritidsaktiviteter. Vi kan desværre ikke tilbyde at støtte praktisk ved fysisk fremmøde.
Målet er at få børnene hurtigt i gang.
Klubben/foreningen har ligesom forældre og kontaktperson et ansvar for, at BROEN Lolland informeres, såfremt barnet stopper til en aktivitet. Vi håber, at I som klub/forening vil være behjælpelige med dette, så vi fortsat kan støtte børn og unge i Lolland Kommune med en aktiv fritid. Vi samarbejder med mere end 60 klubber og foreninger.
Vi ønsker ikke at tilmeldes betalingsservice eller faste overførsler. Vi har ikke MobilePay.
Vi vil gerne have tilsendt faktura via pr. mail til Kasserer@broen-lolland.dk
Før du sender en ansøgning, skal du være opmærksom på:
For at en ansøgning kan komme i betragtning, skal alle felterne udfyldes.
Da BROEN Lolland er en frivillig forening, må du forvente, at der kan gå 1-3 uger, før du hører fra os. Hvis du ikke hører fra en frivillig inden for de 3 uger, så bedes du kontakte BROEN Lolland.
For at kunne behandle en ansøgning om støtte skal vi have samtykke fra forældrene til barnet til, at BROEN må opbevare og behandle personlige oplysninger om barnet og om forældrene.
BROEN Lolland videregiver på intet tidspunkt dine oplysninger til tredjepart, medmindre du har givet dit personlige og forudgående samtykke til det. BROEN Lolland ser sig nødsaget til at kunne give oplysninger i forbindelse med tilmeldinger i idrætsforeninger og indkøb af udstyr.
BROEN Lolland forbeholder sig dog ret til at indhente oplysninger ved tredjepart angående barnets deltagelse i f.eks. idrætsforeninger.
BROEN Lolland opbevarer personlige oplysninger ifølge god skik og i henhold til persondataloven.
Find den BROEN-lokalforening, som er i din kommune.