BROEN Danmark har købt et professionelt abonnement til Google Workspace, som lever op til regler om dataopbevaring inden for EU.
Det er et tilbud til alle BROEN-foreninger som et redskab til sikker opbevaring af data og samarbejde på nettet. Det giver mulighed for: at gemme og dele filer på fælles drev; at bruge programmer til tekst, regneark, præsentation mm.; videomøder, kalender og flere andre funktioner.
Det vil ikke betyde en udgift for den enkelte BROEN-forening at bruge løsningen. Da vi skal betale pr. bruger, er det dog vigtigt, at vi kun har det antal brugere, som passer med dem, der er aktive i BROEN.
Som BROEN-forening får man adgang til egne fællesdrev samt til et drev på tværs af BROEN til fælles materialer. Der skal oprettes en bruger med en BROEN-mailadresse for at få adgang. Mailadressen er knyttet til den enkelte BROEN-forening.
Når man stopper sin aktivitet i BROEN, skal man ikke længere have adgang til Workspace. Derfor vil det være vigtigt, at I melder til sekretariatet, når en frivillig stopper i en BROEN-forening.
Strukturen i BROENs Workspace-løsning
Struktur for BROEN-lokalforeninger – opdelt i 3 lokale fælles drev:
- BROEN Xx Fortrolig: Data om børn og frivillige – bl.a. registrering af støtte til børn, børneattester på frivillige. Kun internt
- BROEN Xx Bestyrelse – bl.a. møder, økonomi, fundraising. Kun internt
- BROEN Xx Samarbejde – bl.a. logo, events, projekter. Også eksternt
Desuden fælles drev hos BROEN Danmark på tværs af BROEN-foreninger – bl.a. om at være frivillig, ansøgningsskema interne puljer, statusrapporter, modelfotos
Find mere om strukturen i Google Workspace for BROEN: BROEN foreningssystem struktur lokalforeninger (pdf)
Find guide til at logge på Google Workspace (pdf)