Lav ansøgning

Vores målgruppe er socialt udsatte børn. Vi bliver typisk kontaktet af skole, SFO, socialrådgiver, sundhedsplejerske, eller frivillige i foreningerne, der har daglig omgang med børnene og deres familie, og som kender deres forhold.

Ansøgningsskema

Ansøgning - Silkeborg

Ansøgning - Silkeborg

  • Forælder/værge
  • Barnet
  • Aktivitet
    • Henviser
    Oplysninger på forælder/værge:

    Læs før du ansøger

    Ansøgningsprocedure

    Forældre kan ikke selv søge om støtte til deres barn. Der skal en tredje person ind som henviser i ansøgningen. Det kan være en fagperson i kommunen, der kender familiens situation og behov for støtte. Det kan også være en træner eller kasserer i idræts- eller fritidsaktiviteten.

    For at kunne tilbyde et barn vores støtte, er det vigtigt, at vi har forældrenes accept. Hvis du er kommunalt ansat SKAL du starte med at indhente en samtykkeerklæring fra barnets forældre/værge.

    Som fagperson kan du lette arbejdsgangen hos den frivillige, der modtager sagen samt forkorte ventetiden for det enkelte barn og familien ved at udfylde HELE ansøgningsskemaet fyldestgørende, dvs. at ALLE felter skal udfyldes – også oplysninger vedrørende kontaktpersonen.

    Når BROEN Silkeborg har modtaget ansøgningen, vil vi tage stilling til, om vi kan hjælpe i det konkrete tilfælde.

    Den gode historie

    Janne Hansen

    Janne Hansen (V), formand for Børn, Familie og Uddannelsesudvalget, Guldborgsund Kommune: “Vi er glade for, at vi her i kommunen har en stærk organisation som BROEN, der tager vare på de økonomisk udsatte børn, så de får samme muligheder som andre børn.” (om støtte til BROEN Guldborgsund)

    Familiecentermedarbejder i kommune

    “Anders har fået rigtigt meget ud af at få muligheden for at træne igennem jer. Anders træner næsten hver dag og har fået mange af sine kammerater med i centeret også, hvilket gør, at de incl. Anders lever sundere, får søvn og spiser sund kost, flere stopper med at ryge cigaretter og drikke vildt i weekenderne. Anders er desuden gået fra et fravær på skolen på 90 % til tæt på 0 %.” (hilsen til BROEN Lolland om 16-årig dreng på specialskole)

    H. K. H. Prinsesse Marie

    “BROENs arbejde har meget stor betydning for de her børn. I fritiden får de et fristed, et sted at være glade. Når de går til sport, kan de føle sig helt som andre børn. Jeg håber, denne dag vil være med til at gøre hver dag bedre for mange af de udsatte børn.” (åbningstale ved BROEN Danmarks konference “Børnefattigdom og social udstødelse”, Horsens 2010)

    Dreng 11 år

    ”Jeg er glad for Claus fra BROEN, han er sød, og han har lært mig meget. Han hjælper mig altid.”

    Mor til Nicolai på 16 år

    “Vi er meget glade og taknemmelige for den hjælp, vi har fået i tidens løb. Nicolai er blevet mere åben og har fået mod på at spille mere og med flere. Han er blevet rigtig dygtig, og du har givet ham muligheder, han ellers ikke ville have haft. Tusind tak for den støtte BROEN Vejle har ydet og stadig yder.”

    Judith 14 år

    “Det er vigtigt for mig at dyrke sport, fordi jeg kan godt lide at få brændt en masse krudt af. Selv om jeg har en dårlig dag, kan jeg godt lide at møde op og være med, eller se på og måske bakke de andre op fra sidelinjen. Jeg har altid villet dyrke sport, især fodbold. Men jeg har aldrig fået mulighed for det. Jeg har fået mange venskaber gennem fodbold. Vi piger er blevet tættere på hinanden, og vi er blevet mere end bare gode venner.”

    Dreng 10 år

    “Synes det har været dejligt at kunne få noget ‘rigtigt’ tøj til fodbold. Det har været godt at kunne få lov til at prøve nogle forskellige aktiviteter, så jeg kunne finde ud af, hvad jeg allerhelst ville gå til.”

    Amanda 16 år

    “Jeg er rigtig glad for, at jeg nu kan bruge min krop og være sammen med mine venner.” (om støtte til fitness fra BROEN Randers)

    Mor til ridedreng

    “Hans autisme og ADHD falder helt til ro, og jeg har en dreng, der ‘vokser’ for hver uge han er sammen med hesten. Ridningen er med til at styrke hans trivsel og øger hans læring i at skulle fokusere, give signaler og modtage ny viden og rettelser på samme tid. Ting, han er maks udfordret med i sin skole. Uden den ro, som han får igennem sin ridning, vil han ikke kunne overskue at være i skole hver dag.” (hilsen til BROEN Halsnæs)