Privatlivspolitik

Version 1, maj 2018

Privatlivspolitikken er baseret på skabelon udarbejdet af CFSA, maj 2018 –  www.frivillighed.dk

Modtagere af nyhedsbrev fra BROEN Danmark

Privatlivspolitikken handler om, hvordan i vi i BROEN Danmark håndterer de personoplysninger, som vi har brug for at kende for at kunne udføre den indsats, som vi står for med at hjælpe udsatte børn og unge til en aktiv fritid.

Når vi i BROEN behandler personoplysninger, har vi en oplysningspligt over for de personer, som vi registrerer oplysninger om. Desuden skal vi selvfølgelig overholde lovgivningen og principperne for god databehandlingsskik

Privatlivspolitikken beskriver, hvorfor og hvordan vi registrerer og behandler bestemte oplysninger, samt dine rettigheder til at vide, hvad vi har registreret, hvordan du kan få rettet dine oplysninger, og hvordan du kan få slettet forkerte oplysninger eller alle oplysninger, som vi har registreret om dig hos os i BROEN.

Kort om BROEN

BROEN har til formål at hjælpe udsatte børn til en aktiv fritid i lokale idræts- og fritidsforeninger. Det sker i samarbejde med fagpersoner i kommunen og frivillige/ansatte i foreninger og fritidsaktiviteter.

BROENs indsats udføres af frivillige i lokalforeningerne med bistand fra BROEN Danmarks sekretariat.

BROEN fundraiser til sin indsats og modtager donationer fra enkeltperson, foreninger, fonde og offentlige puljer. Desuden har BROEN medlemmer, der bidrager økonomisk til indsatsen.

BROEN informerer om sin indsats gennem nyhedsbrev til interesserede støtter og medlemmer samt via netsted og sociale medier.

BROEN Danmark har ansatte medarbejdere i et sekretariat til at stå for den daglige drift.

I forhold til behandling af personoplysninger sker dette både hos BROEN Danmark og/eller hos BROENs enkelte lokalforeninger, der er selvstændige foreninger under BROEN Danmark.

Vi behandler udelukkende personoplysninger til klare og saglige formål og ud fra foreningens legitime interesser i at opfylde vores formål. Vi behandler kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige for at opfylde de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige – eller hvis du beder os om det.

Vi er ansvarlige for behandling af dine personoplysninger

BROEN Danmark er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Du kan altid kontakte foreningens datakontaktperson, som er:

Kontaktperson: Henrik Nørgaard, foreningskonsulent

Adresse: BROEN Danmark, Falstersgade 26B, 1. sal, 8700 Horsens,

Telefonnr.: 22 84 85 76, mail: henrik@broen-danmark.dk

Hjemmeside:  www.broen-danmark.dk

CVR: 34773122

Behandling af personoplysninger – modtagere af nyhedsbrev fra BROEN Danmark

Vi behandler personoplysninger på følgende måde i forhold til nyhedsbrevet:

Ved din tilmelding til at modtage nyhedsbreve fra BROEN Danmark skal du afgive oplysning om den email-adresse, som du ønsker at modtage nyhedsbrevet på, samt dit navn, som du selv kan angive på den ønskede måde, dvs at du vælge at opgive både for- og efternavn eller kun fornavn eller evt et firmanavn, kælenavn eller lignende.

Vi bruger udelukkende dine data til at kunne sende nyhedsbreve til dig. Oplysningerne deles ikke med uvedkommende parter. Du kan til enhver tid framelde nyhedsbrevet eller bede om at få rettet dine oplysninger hos os ved at kontakte BROEN Danmark.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder alt efter, om vi behandler dine personoplysninger som medlem af foreningen, som frivillig eller som bruger:

Nyhedsbrev: Vi sletter oplysninger om dig et år efter, at dit abonnement er opsagt fra din side, eller slettet fra vores side, f.eks fordi din email-adresse ikke længere er gyldig til at levere nyhedsbreve til..

Vi opbevarer oplysninger (i anonymiseret form) på såvel medlemmer, frivillige og brugere til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.

Dine rettigheder

Når vi behandler dine oplysninger, har du iflg. persondataforordningen en række rettigheder:

  •  Du har ret til at blive oplyst om, at vi behandler oplysninger om dig – det er det vi oplyser dig om i denne privatlivspolitik (som forening har vi oplysningspligt)
  •  Du har ret til at få indsigt i de oplysninger vi behandler om dig (indsigtsret)
  •  Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig berigtiget (retten til berigtigelse)
  •  Du har ret til at få oplysninger om dig slettet (retten til at blive glemt)
  •  Du har ret til at gøre indsigelse mod, at dine oplysninger anvendes til markedsføring
  •  Du har ret til at flytte dine oplysninger – dvs. at vi skal udlevere de oplysninger vi har om dig i et almindeligt anvendt format (retten til dataportabilitet)

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Du finder kontaktoplysninger øverst her i privatlivspolitikken.

Henvender du dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan indgive klage til tilsynsmyndighederne – Datatilsynet – over behandling af dine personoplysninger.

Revision af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os ret til at ændre foreningens privatlivspolitik. Når vi ændre privatlivspolitikken ændrer vi også datoen øverst i dette dokument. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.

Den til enhver tid gældende privatlivspolitik er tilgængelig på vores hjemmeside.

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk